ANTROKO AUGUSTO MOLIŪGAS – KONKURSO NUGALĖTOJAS
Artėjant triukšmingai Helovyno, kurį VLKK siūlo vadinti Vaiduoklių švente arba Šiurpnaktimi, šventei, vienai seniausių švenčių pasaulyje, Sasnavos pagrindinės mokyklos laiptus papuošė įvairiaspalviai moliūgai − žibintai. Idėja surengti „Moliūgo – žibinto“ konkursą kilo pradinių klasių mokytojoms Rūtai Venckevičienei, Editai Vabalevičienei ir Sonatai Dambauskienei.
Spalio 25 dienos rytą mokiniai ir jų tėveliai į mokyklą atskubėjo nešini išskaptuotais moliūgais, kurių viduje buvo įtaisytos įvairiaspalvės žvakutės. Kiekvienas atneštas ar atvežtas moliūgas buvo atskirai nufotografuotas, visos nuotraukos patalpintos mokyklos Facebook puslapyje, kuriame tris dienas vyko intensyvūs gražiausio moliūgo – žibinto rinkimai. Daugiausia patiktukų – net 520 – surinkęs 2 klasės mokinio Augusto Dumbliausko „Moliūgas – žibintas“, kurį jam išskaptuoti padėjo tėtis, tapo konkurso nugalėtoju: jo autorius buvo apdovanotas prizu, o visi konkurso dalyviai – padėkos raštais.
Stefanija Navickienė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja
RUDENS DERLIAUS ŠVENTĖJE – RYŠKIASPALVĖS KOMPOZICIJOS, SKIRTOS MOKYKLOS JUBILIEJUI
Ruduo – toks švelnus kaip kailiukas katės,
jis vasarą šiandien namo išlydės,
miške pakabintą drabužį jos žalią
jis šiąnakt nuspalvins kaip vaiko knygelę.
Dažus išsirinkęs pačius tobuliausius
darbuosis, kad būtų gražesnis pasaulis,
nes rytą svečiuosis baikšti ir balta
kaip meilė pirmoji – pirmoji šalna...
Spaliui įpusėjus, Sasnavos pagrindinė mokykla pakeitė savo kasdienį rūbą: pasipuošė, išsipustė lyg kokia karalienė, susiruošusi į šventę. Šventė – 135-asis mokyklos jubiliejus – jau čia pat, prie mokyklos durų, tad mažieji mokyklos ugdytiniai, jų tėveliai ir mokytojos skubėjo gražinti aplinką. O ir ruduo šiemet nepagailėjo savo gėrybių: gilių ir kaštonų, auksaspalvių lapų, obuolių ir kukurūzų, jurginų ir ryškiaspalvių gvazdikėlių – akys raibo nuo spalvų margumo... Rudens derliaus šventės ryškiaspalves kompozicijas kūrė dviejų ikimokyklinio ugdymo grupių – ,,Boružiukų“ (mokytoja Lina Marcinkevičienė) ir ,,Nykštukų“ (mokytoja Edita Gudaitienė) mažieji ugdytiniai, priešmokyklinio ugdymo grupės ,,Smalsučiai“ ugdytiniai (mokytoja Zita Razvanavičienė), 1 klasės (mokytoja Edita Vabalevičienė), 2 klasės (mokytoja Laima Liutkevičiūtė), 3 klasės (pavaduojanti mokytoja Sonata Dambauskienė) ir 4 klasės (mokytoja Rūta Venckevičienė) mokinukai.
Dėkojame mūsų mokyklos mažiesiems kūrėjams, jų tėveliams bei mokytojoms, kartu sukūrusiems mokyklos bendruomenės, svečių ir Sasnavos miestelio gyventojų akis džiuginančias rudens kompozicijas.
Edita Vabalevičienė, 1 klasės mokytoja
SASNAVOS PAGRINDINĖS MOKYKLOS MOKINĖS
SĖKMĖ MENINIO SKAITYMO KONKURSE
„TYLIOS SIENOS, ŽODŽIŲ PALIESTOS“
Spalio 15 dieną Kauno IX forto muziejuje vyko meninio skaitymo konkursas ,,Tylios sienos, žodžių paliestos”, į kurį visos Lietuvos 5-12 klasių mokinius, besidominčius Lietuvos istorija ir neabejingus gyvo žodžio sklaidai bei raiškai, pakvietė Tarptautinė komisija nacių ir sovietinio okupacinių režimų nusikaltimams Lietuvoje įvertinti bei Kauno IX forto muziejus. Konkurso tikslas – ugdyti įvairiapusę – šalies istorijai, kultūrai, kalbai neabejingą, kūrybingą, žingeidžią, iniciatyvią, eruditišką, mąstančią ir iškalbingą – asmenybę, konkurso uždaviniai – skatinti mokinius domėtis literatūra; ugdyti mokinių kūrybiškumą; plėsti mokinių Lietuvos bei pasaulio istorijos pažinimo lauką; stiprinti mokinių sceninės raiškos bei viešojo pasirodymo gebėjimus; ugdyti mokinių meninio žodžio suvokimą ir gebėjimą (iš)komunikuoti, perteikti kūrinį; puoselėti mokinių verbalinės raiškos (retorikos, kalbos/tarties kultūros) įgūdžius.
2021-ieji – Totalitarinių režimų aukų atminimo metai – uždavė temą žodžiams, palietusiems tylias Kauno IX forto muziejaus sienas. Minėdamas pirmųjų masinių trėmimų ir Holokausto Lietuvoje pradžios 80-ąsias metines, Kauno IX forto muziejus, reikšdamas gilią pagarbą kiekvienam asmeniui, tapusiam totalitarinių režimų auka, pakvietė moksleivius įprasminti istorinę atmintį skaitant literatūros kūrinius, atspindinčius nacių ir sovietinio okupacinių režimų istorinį kontekstą: anuometines realijas bei aktualijas, Lietuvos bei jos gyventojų patyrimus. Meistriškai perteikdami literatūros interpretacijas, skaitovai atskleidė dramatiškais virsmais nužymėtus laikotarpius, kupinus skaudžių patirčių, lūžio momentų, lemtingų pokyčių sąmonėse, likimuose, teritorijose...
Šiame meninio skaitymo konkurse dalyvavo ir Sasnavos pagrindinės mokyklos 8 klasės mokinė Gabija Maščinskaitė (mokytoja Stefanija Navickienė), kuri raiškiai skaitydama Icchoko Mero kūrinio ,,Ties gatvės žibintu“ ištrauką ir Mindaugo Černiausko tekstą ,,Partizanų motina“ tylias sienas ir komisijos širdis palietė minčių ir jausmų kupinais žodžiais. Už meistriškai įžodintą literatūros kūrinių interpretaciją, išreiškiančią nuoširdžią pagarbą asmenims, tapusiems totalitarinių režimų aukomis, mokinė buvo apdovanota specialia Kauno žydų bendruomenės pirmininko Gerco Žako padėka ir vertingomis atminimo dovanomis.
Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Stefanija Navickienė
EDUKACIJOS PAEŽERIŲ DVARE
Spalio 14 d. Sasnavos pagrindinės mokyklos 1 ir 4 klasių mokiniai bei juos lydinčios mokytojos Edita Vabalevičienė ir Rūta Venckevičienė lankėsi Paežerių dvare, kur mokiniai pagal Kultūros pasą dalyvavo dvejose edukacijose – „Matai ir matavimas senovėje“ ir ,,Detektyvas Paežerių dvare”.
Pirmojoje edukacijoje mokiniai susipažino su tolimos praeities žmonių gyvenimo pokyčiais, matavimo atsiradimu ir istorija, senoviniais matais ir matavimo priemonėmis, mokėsi jais naudotis. Dirbdami poromis ir grupėmis, mažieji smalsučiai atliko matavimus sprindžiais, pėdomis, uolekčiais, biralus jie matavo saujomis, gorčiais, svėrė bezmėnu. Kuriant ir inscenizuojant pasakojimus, menant mįsles buvo ugdomas mokinių kūrybiškumas.
Kita edukacija – orientacinis žaidimas ,,Detektyvas Paežerių dvare” – vyko dvaro rūmų parke. Šio užsiėmimo tikslas – susipažįstant su dvarų kultūros paveldu ugdyti mokinių sąmoningumą bei skatinti savarankiškai tyrinėti Paežerių dvaro ansamblio aplinką. Žaidimo uždaviniai: ugdyti vaikų pastabumą, gebėti atpažinti istorijos ir dvarų kultūros detales, aktyviai, savarankiškai tyrinėti. Teisingus atsakymus mažieji tyrinėtojai surado žemėlapyje, informaciniuose stenduose ar internete. Prie teisingo atsakymo vietos nuėjo visa komanda ir įsiamžino išmaniuoju telefonu. Užsiėmimo metu buvo panautoti šie metodai: navigavimas, vietų atpažinimas, teksto ar vaizdų paieška informaciniuose stenduose, mįslių įminimas.
Į mokyklą pirmokai ir ketvirtokai sugrįžo kupini įspūdžių bei praturtėję žiniomis.
4 klasės mokytoja Rūta Venckevičienė